גם קרקרים יכולים להיות מנה מנצחת לגמר התחרות!

אסתי חדד Comments Off on גם קרקרים יכולים להיות מנה מנצחת לגמר התחרות!
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאת: יעל איבר

לקראת המשימה השנייה, 'המשימה החשובה', ששודרה בתאריך א' בטבת התשע"ב (27.12.11) הגיעו שלוש מתמודדות חדשות 'דנדשות' כמעט לגמרי. מלכה חיון, היא אחת מהמאזינות שהתמודדו אתנו בעונה השלישית של השפית הבאה. באותה עונה זכתה מלכה במשימה הראשונה, וכך העפילה אל תוכנית חצי הגמר. כבר בתוכנית של יום חמישי (ג' טבת, 29.12.11) התפעלנו עמוקות מירי ואנוכי מהמתכון המושקע ששלחה אלינו מלכה, המשימה עמדה בכל הפרמטרים בהצלחה. החל מהסיפור המרגש, המתכון המצוין והתמונה היפה שהתלוותה למנה, וכללה גם עיצוב של המנה בצורה מושקעת ומוצלחת. מה אומר לכם, אני הייתי משוכנעת שמלכה עשתה את זה, וכי היא תעפיל היישר אל תוכנית חצי הגמר, אך לא כך אירע. אתי שקלים עם המתכון שלה לשבלולי גבינות, הוא זה ששבה את לבה של מירי, והעניק לה את המקום הראשון (אתי ציינה כי זוהי מתנה יפה לקראת יום הנישואין שלה). נפרדנו בצער רב ממלכה חיון שזכתה במקום השני, אך מירי ביקשה ממנה שלא להתייאש ושתמשיך לשלוח אלינו מתכונים.

כשמירי עברה על המתכונים שנשלחו אל התחרות בשבוע שקדם למשימה, היינו מעט נבוכות, כיוון שאחד המתכונים שהגיע לא ענה על דרישות המשימה. כותרת המשימה היא אומנם "משימה חשובה", שאומרת שמקדישים את המנה לאישיות חשובה, אך חשוב יותר מכך לעמוד בכללי המשימה, משמע לעשות שימוש בשניים מתוך שלושה מוצרים (במקרה של משימה זו: גבינה צפתית תנובה, גבינה צהובה תנובה וקוטג' תנובה). ומסתבר שאותה מאזינה לא ענתה על הקריטריון החשוב הזה.

בתוכנית שוחחנו גם עם ישראל דודק, אחד מוותיקי המשתתפים בתחרות השפית הבאה, שהעפיל אל תוכנית הגמר פעמיים. בעונה השנייה, שבה הגיע למקום השני והמכובד, ובעונה השלישית, כנראה שהוא הצליח לפענח את הנוסחה, כיוון שהוא זכה במקום הראשון ובתואר "השף הבא" של רדיו קול-חי ותנובה. הטיפ של ישראל איך מגיעים למקום המכובד בתחרות הוא: "כשמגיעים למטבח, צריך לבוא מאהבה ובכיף, ואז האוכל יוצא אחרת". ישראל אומר שהוא הגיע לתחום של העיסוק במזון, דרך האהבה שלו לתת לאנשים לאכול, לראות אותם מתרגשים ונהנים מהאוכל. מירי הסכימה עם ישראל, שאוכל הוא דרך לגרום לאנשים אושר. מעניין לציין, שצרובה בזכרוני מנת הגמר של ישראל דווקא מהעונה השנייה, בה הוא זכה במקום השני, כשהוא הביא כעין קרקרים בעבודת יד ועליהם זילוף של ממרחים בשלושה צבעים משגעים: אבוקדו הירוק העז, סלק הסגול המשגע, מירי ציינה כי היא זוכרת גם את מנת הסושי שהוא הכין, וכי ישראל הוא אומן במטבח.

ישראל דודק סיים בימים אלה לימודים בתחום הבישול, וכיום הוא שף של קייטרינג ומעדנייה, ושף באירועים פרטיים. הוא ציין כי התחרות קידמה אותו למקום גבוה יותר בתחום המזון. כששאלנו את ישראל מה הוא היה עושה עבור המשימה השנייה (המשימה החשובה), הוא ציין שהוא חשב על הוריו, כששמע על המשימה, כמועמדים האידאליים לפינוק בארוחה חלבית. הוא הלך על רעיון חדשני של סטייק מגבינה צפתית, עטוף בפירורי פנקו ומטוגן בשמן חצי עמוק, ליד סלט של עלי בייבי, ריקוטה וגבינה צהובה שום שמיר. מירי אמרה שהבעיה במנה היא שהיא לא תוכל לטעום ממנה שהוא, כיוון שהוא ייעד אותה להוריו.

תוך כדי השידור קיבלנו עשרות מכתבים שכללו מתכונים, ועל אף התרגשותנו הגדולה, בשל ההשתתפות המאסיבית של מאזינותינו, הלב גם נחמץ, כיוון שכל אותם מתכונים כבר לא נכללו במשימה של אותו שבוע.
בשיחה עם שלושת המתמודדות השבועיות שלנו, ביררה מירי מה הניע את אתי שקלים (הזוכה במשימה השבועית לשבוע זה) לשלוח אלינו את המתכון לתחרות. ואתי השיבה: "אני רוצה לשתף אחרים במה שטעים לי". את המתכון הקדישה אתי לאחיותיה רעות ובת-אל "הן כמו המתכון, שופעות נדיבות וטוב לב, ומלאות בהפתעות טובות". שרה כהן הקדישה את המתכון שלה "חצילים בגבינות" לחמותה, וכיוון שאכילת מוצרי חלב בחנוכה היא מנהג. שרה מציינת כי היא אוהבת מאוד לראות מתכונים, ודבר ראשון שהיא עושה כשהיא מקבלת לידיה עיתון, היא צופה במתכונים שבו. היא אפילו מצליחה לחוש בטעם כשהיא קוראת את המתכון והיא הגיעה למקום השלישי ומהמכובד.

מלכה חיון הקדישה את המתכון "טבעות בצק ממולאות בגבינה וזיתים" לבעלה ולילדיה שמגיעים מהישיבה אחת לשלושה שבועות. מלכה הספיקה להכין 'נאגלה' שלישית מהמנה הזאת והוזמנו, מירי ואנוכי לאתר הקראוונים בעין צורים להתכבד במנה, "אין ייאוש בעולם" סיכמה מלכה כשהודענו לה על מיקומה במקום השני.
מירי הקדישה את המשימה החשובה לאישיות החשובה, שבד"כ לא חושבים עליה, אבא. ארוחה שמיועדת לסכרתיים. עם מנה מיוחדת של 'מילפיי חצילים וגבינת שמנת'.



0 תגובות